FYFAN

Att människor kan göra såhär? Vad fan är det som skiljer oss från djuren egentligen? Känslan för rätt och fel? Moralen? Nej, inte äns det har vi kvar längre.

 

Utan tvekan det vidrigaste, äckligaste och mest omänskliga jag någonsin sett. FYYYFAN.Jag pratar såklart om skandalen angående angora-kaninerna! För mig handlar det inte bara om det dom gör, utan hur dom gör det! Gör verkligen fattigdom och desperation att vi förlorar våra känslor? Sättet människorna rörde kaninerna och hur de behandlade dom, som om djuren, med känslor och smärta, dom djuren, var en grönsak som de skalade bort skalet på, som om de inte hörde deras förtvivlade skrik. FYFAN

 

Slutligen, överhuvudtaget när det gäller djurpäls: Jag ska aldrig, i hela mitt liv, köpa en päls eller liknande utan att jag vet att djuren inte plågats det minsta för att jag ska kunna ha på mig dom. Så om jag någonsin skulle göra det, kära bloggläsare, så är ni ju bland dom första som får veta, och då får ni hata mig hur mycket ni vill, ni är välkomna att skriva hat-brev osv, allt för att jag skulle känna mig som den djurplågare jag i så fall är. (jag har inget emot er som äger päls eller liknande, Mitt val=Mitt liv! Ditt val=Ditt liv!

 

Kolla på reportaget här! Har valt att lägga det som källa istället för fil, så att ni som är känsliga inte behöver titta, trots att ni i så fall blundar för mord.

 

http://www.svt.se/nyheter/varlden/angorakaniner-plagas-for-sin-mjuka-pals


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0