DAILY MAKEUP

MY DAILY MAKEUP RUTINE
Eyeshadow-Isadora (vet att jag egentligen inte borde använda det märket men har man sin favorit så har man) // Mascara-MaxFactor // Black Eyeliner-H&M // White Eyeliner-H&M // Eyebrow pencil-Laura Key // Eyebroe gel-H&M // Foundation-Loreal Paris
Börjar med foundation, ögonskugga: Ljusare över ghela ögonlocket och mörkare åt kanterna. Även lite ögonskugga under ögat som jag drar som kajal för en sotigare effekt. Eyelinern drar jag från mitten av ögnlocket och utåt en bit utanför, tills där ögonskuggan avtar, även kajal under ögat, nedanför ögonlinjen. från mitten oc ut, från näsan. vit kajal i ögonlinjen, allt för att få effekten av större ögon. Maskaran jobbar jag på ett tag innan ögonbrynen kommer på. Först penna sen gel (gelen från H&M är riktigt bra och ger en mer verklighetstroende finish!) Rougen på och sen är det klart! Vardaglig men fin look!
Jag har komplex med extremt små ögon, det bästa som finns för mig är vit kajal och ögonskugga, de små underbara sakerna kan verkligen göra underverk!

Kommentarer
Postat av: FASHION BY IDAG

SV: Tusen tack Clara!

Faan vad snygg du är!!

2013-02-28 @ 23:04:41
URL: http://fashionbyidag.blogg.se
Postat av: Mandosa - Mode Skönhet Träning

så fin!

Svar: åh tack så mycket!!
Clara Andersson

2013-03-04 @ 07:34:06
URL: http://mandosa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0