THAILAND-KAMBODJA 2012

 
Första stoppet var i Bankok, planet landade klockan 17 och då var det bara att dra oss mot hotellet. Gick ut på kvällen och käkade och hann med ett snabbt besök till en av marknaderna och fick klämma in lite shopping. Nästa dag väntade en lång bussresa mot Koh Chang...
På Koh chang stannade vi i drygt en vecka. Blev mer eller mindre förälskad i ön (precis som sveriges alla andra turister?)...Lugnet, palmerna, bergen...
Och såklart det helt sjukt underbart klara vattnet på småöarna utanför! Åkte ut och snorklade vid ett korallrev med miljontals av fiskar! Var en utav de häftigaste sakerna jag varit med om...
Men sen var det dags att lämna Koh chang och resa vidare...Resan härifrån var ännu längre...
Kambodja var nog höjdpunkten för mig! Hur vackert och paradisaktigt Thailand än är så finns det en charm i kambodja som bara inte går att undvika! Visst, det är fattigt! Det märker man helt klart och visst är det hemskt ibland men det blir liksom som en del av charmen, upplevelsen!
Folket...
Den här underbara ungen var djupt fascinerad av mitt tugummi, haha! Hon försökte desperat göra egna bubblor men utan resultat!
För att inte tala om fascinationen över våra Iphones!
Djuren...
Haha, bara älskar denna bilden! Kolla apan längst upp till vänster!
Miljön...
Efter två veckor i Kambodja var det åter igen att kliva på bussen och göra sig redo för den längsta resan av de alla...12 timmars bussresa, med stopp på tio minuter i gången vilket gjorde det omöjligt att äta någonting annat än chips. Åt 6 påsar chips denna dagen vilket resulterade i några kilon extra på vågen. Bankok resan var fylld med shopping men eftersom jag fick migrän den enda dagen vi var där så blev det långt ifrån så mycket shopping som jag tänkt. (fuck u lord for migrän)
Underbart nöjd med min resa och kunde inte önskat mig mer! Älskade allt och längtar redan tillbaka till värmen och männsikorna, men nu är jag hemma, är uppvilad och redo för plugget, kylan och allt där till!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0